×

Penana
search
Loginarrow_drop_down
Registerarrow_drop_down
Please use Chrome or Firefox for better user experience!
campaign Request update 0
Report this story
Penguasa Dumung; Dendam Paling Berbisa
PG-13
1.6K
0
2
308
1

Nara adalah anak kepada ketua Desa Dumung. Merupakan anak kelima daripada 7 adik beradik, Nara dilahirkan dalam keadaan cacat sehingga menyebabkannya tidak boleh berjalan. Dia bukan sahaja dicemuh oleh orang sekeliling bahkan ibunya dan adik beradik yang lain kecuali abang sulungnya, Andika yang sering mengangkatnya ke mana sahaja. 

Andika adalah perwira Dumung yang dijangka akan mengepalai kepimpinan tertinggi Desa tersebut setelah ayahnya turun takhta. Kekuatannya tiada tolok bandingnya dilengkapkan lagi dengan sifat dan budi pekerti tertinggi, sehingga memikat Puteri Kirana dari daerah Dandi. 

Mereka hidup aman damai sehingga saat Andika menolak pinangan Puteri Kirana kerana mencintai seorang gadis desa Dumung. Rasa terhina dan malu, Raja Dandi lantas mengerakkan kuasa ketenteraan untuk menyerang dan meranapkan Desa Dumung.

Apakah nasib yang bakal dihadapi oleh Andika? Adakah Nara akan diterima oleh ibu dan adik-adiknya? Apakah keputusan yang diambil oleh Andika untuk menolak pinangan Puteri Kirana bakal melenyapkan Desa Dumung dari muka bumi?

X
Never miss what's happening on Penana! Close