×

Penana
search
Loginarrow_drop_down
Registerarrow_drop_down
Please use Chrome or Firefox for better user experience!
  • Writer
    Puan Sara
    Puan Sara
    “Jika ingin menjadi seorang penulis pertama sekali kena membaca, kedua kena membaca, ketiga membaca, keempat membaca dan kelima baru menulis.”

    ― A. Samad Said
    See more
campaign Request update 0
Report this story
Indahnya Syurga Dunia
R
6.7K
20
0
702
0

PROLOG

Aku Maisara. Seorang isteri kepada Adam, mat salleh yg telah 7 tahun menetap di Malaysia. Hasil perkongsian hidup dengannya, kami dikurniakan 3 orang anak yg masih kecil. 2 hero dan seorang heroin. Yang sulung lelaki baru berumur 7 tahun, adiknya 3 tahun dan bongsu perempuan berumur 1 tahun 3 bulan. Umurku pula 35 tahun dan suamiku 32 tahun.

Perkenalanku dengan Adam bermula ketika kami belajar di Universiti Malaya. Malah kami dikelas yg sama. Lama-kelamaan cinta antara kami berputik dan Adam melamarku. Setelah diajukan kepada ibu bapa masing-masing, kami pun menikah setelah habis belajar. Setelah itu,, Adam membawaku ke negaranya, Germany. Di negara suamiku aku bekerja di sebuah syarikat milik bapanya dan berbagai pengalaman aku lalui bersama suami mat salleh ku. Tahun pertama di sana, aku melahirkan anak sulung di sana. Lalu setelah 3 tahun, kami memutuskan untuk menetap di Malaysia sahaja.

Anakku sudah berumur 3 tahun ketika kami di Malaysia. Alexander Mikail namanya. Comel dan cerdik tingkahnya. Di Malaysia kami mula membina hidup. Aku dan Adam bekerja di company yg berlainan, lalu dapatlah kami membeli sebuah rumah bungalow di dalam sebuah dusun buah-buahan. Itulah impian kami. Sukakan ketenangan dan jauh dari kebisingian. Sudah 7 tahun berlalu. Kini aku memiliki 3 anak yg comel-comel. Begitulah serba ringkas perihal hidupku. Itu hanya gambaran luaran kehidupan aku dan suami.



Novel Indahnya Syurga Dunia merupakan prequel bagi novel Rahsia Keluarga Fauziah. Ia mengisahkan tentang Maisara  anak kepada Makngah Kamariah berserta suaminya, Adam, dalam petualangan seks mereka. Ia juga mengisahkan tentang bibit-bibit Fauziah ke arah aktiviti sumbang mahram bersama anaknya Azlan.



favorite
coins
0 likes
Be the first to like this issue!

X
Never miss what's happening on Penana! Close